Hürriyetçi Eğitim-Sen İlçe Başkanı Engin: "Siyasetle Gelen, Siyasetle Gider"
Gazeteci Ulvi Gündoğdu'nun Nesnel TV ekranlarında hazırlayıp sunduğu LeroX Gayrimenkul Konuşuyorum programının canlı yayın konuğu olan Hürriyetçi Eğitim-Sen Ünye İlçe Başkanı Ahmet Engin, öğretmenlerin sorunlarını ve çözüm yollarını açıklayarak, bağımsız sendikacılığın önemine değindi. Enflasyon sebebi ile Temmuz'da alacakları maaşın şimdiden eridiğini savunan Başkan Engin, 'Şuana kadar herhangi bir siyasi partiye angaje olmadık. Hatta başka partilere angaje olmuş sendikalardan bıktık usandık zaten. Siyasetle gelen siyasetle gider.' dedi.
“Genç Bir Sendikayız ama Hürriyet ve Bağımsızlığı Temsil Ediyoruz”
“Genç bir sendikayız. 2021’de kurulduk. Kurucu genel başkanımız Levent Kuruoğlu’dur. Geçtiğimiz 15 Mayıstaki olağan genel kurulumuzda da güven tazeledi ve tekrar genel başkan seçildi. Biz kendisine ve ekibine güvendiğimiz için genç bir sendika olmasına rağmen katıldık. Ve uyumlu bir şekilde devam ediyoruz. Mesleki deneyimimiz 26 yıllık ama sendikamız 5 yıllık bir sendika. Ben ve arkadaşlarım tabii ki başka sendikalara mensuptuk, tabii ki zaman zaman başka yerlerde bulunduk. Ben şahsen bir sendikada bulunmuştum onu da bundan 10 yıl kadar öncesinde bıraktım. Kendi sendikam kurulmadan önce uzun bir süre sendikasız kalmıştım ama sendikasız kalmak da zor sesini duyurmak kendini bireysel olarak ifade etmek daha zor. Bu alanda yeni bir oluşum içerisindeyken sendikam kuruldu ve ben de katıldım. Sendikamızın adının Hürriyetçi Eğitim-Sen olması sadece bir isim değil sadece tesadüf değil biz hür ve bağımsız sendikacılığı temsil ediyoruz Genel başkanımızın da eski sendikasında yaşadığı tecrübeler var üzerine koya koya gidiyoruz.”
“Devlet Memurluğu İle Zengin Olalım Derdinde Değiliz”
“Biz sadece bu söylemleri yapalım, kitleleri coşturalım, arkamızdan sürükleyelim anlayışı içerisinde değiliz. Biz öncelikle yaşanabilir, sürdürülebilir bir ekonomik refah istiyoruz. Neden çünkü eğitim çalışanlarımızın teşekkürünün tabii ki maddi bir karşılığı olmalı. Maddi karşılığı olmalı ki öğretmen sınıfa girdiğinde, eğitim çalışanı arkadaşımız bir de sadece öğretmen yok şoförü var, hizmetli var, memur var, farklı kurumlarda eğitim çalışanları var, bunlar işlerini yaparken akılları, kredi kartlarında, okul taksitlerinde, geçim sıkıntısı bu gibi durumlar yaşanmasın diye. Biz zaten devlet memurluğu yapalım da zengin olalım derdinde değiliz ama en azından işimizi yaparken kafamızın rahat olabileceği çocuklarımızın yarınları ile endişe duymayacağımız iyileştirmeler istiyoruz, bunun dışında liyakatli atama istiyoruz.”
“Liyakatli Atama İstiyoruz”
“Bazen liyakatsiz atama ile ilgili yargıdan dönen bazı uygulamalarda oluyor. İnsanlar uzun yargı süreçleriyle hakkını aramak zorunda kalıyor. Haksızlık olmaması adına bu işi en iyi kim hak ediyor adına alan yeterlilik sınavı varsa yanında uluslararası bir çalışma olur, TÜBİTAK çalışması olur yani bunun bir kriteri yapılabilir. Ve atamalarda liyakat sağlanmış olur.”
“Temmuz Maaşlarımız Şimdiden Eridi”
“Türkiye’de şu anda 123 bin civarında emekli emekliliği hak etmiş durumda. Ordu genelinde de yaklaşık 10 bin civarında bir sayı var ama geçen yıl bizim ilden aldığımız rakamlara göre 80 tane öğretmen emekli başvurusunda bulunmuş. Şu anda lise mezunu bir memur 52 bin TL eğer öğretmense 60 bin TL bandında işe başlıyor. Ocak Ayı enflasyonu %4,84, Şubat %2,96, Mart ayı enflasyonu %1.94 Nisan ayı enflasyonu 4.18, Mayıs ayında 1.71 daha sonra TÜİK başkanı değişti sanırım o da 1.29 gibi bir rakam açıkladı. Seyyanen zam da olmasa bizim Temmuz’da alacağımız maaş şimdiden eridi gitti.”
“Sendikacılıkta Kötü Örnekler de Görüyoruz”
“Biz sendikacılıkta bazı kötü ve olumsuz örnekler de görüyoruz işte maalesef geçtiğimiz günlerde yaşanmıştı, kamu kurumlarına, kamu araçlarına, insanların iş yerlerine zarar vererek sendikacılık yaptım diyenler gibi bir hak arayışı şeklimiz yok. Bu arada bazen her ne kadar sendikal nezakete dikkat etsek de bize yönelik eleştiriler demiyorum nezaketsizlikler hakaretlere de tepkisiz kalmıyoruz. Bizim ve üyelerimizin onurunu koruma adına açılmış davalarımız var. Bunlardan da şuana kadar çok şükür yüzümüzün akıyla çıktık. Yani bu yol kolay bir yol değil, bu yolda bunlar da var.”
“Norm Çok Tıkandı, Açılması Lazım”
“Eş durumu atamalarına da gelirsek, aile bütünlüğü çok önemli. Bununla ilgili birçok örnek biliyorum mesela, eşi Samsun Atakum’da çalışıp, kendisi İkizce Yoğunoluk’ta çalışan öğretmen çift tanıdım. Bu problemin çözümü için normu rahatlatmak lazım. Normu rahatlatmak için de ne yapmak lazım? Bir defa emekli olmayı kolaylaştırırsak, önemli bir şey yapmış oluruz. 123 bin öğretmen emekli olmayı bekliyor. Devletimiz güçlü bir devlet aslında. EYT’yi yaptı ve altından kalktı. Mesela öğretmenlerimiz emekli olduğunda 42 bin TL bandı var, bu 65-70 bin olsa bu 123 binin yarısı emekli olur, bu da yeni kadroların açılmasına sebep olur. Norm çok tıkandı, normun bir açılması lazım. Öğretmen 20-25 yılına gelmiş ilçe merkezine gelemiyor bu tıkanıklık yüzünden. Eskiden coğrafyaya göre ücret belirleme vardı. Ünye’de görev yapan öğretmen ile Akkuş’ta görev yapan öğretmenin aldığı maaş arasında fark vardı. Orada kalıyorsa bu öğretmen en azından motive edecek, destekleyecek bir şeyler olması lazım. Yine denk liseler, denk okullar arasında rotasyon yapılabilir. Denk liseler ve denk okullar arasında yapılacak rotasyon iyi olur düşüncesindeyiz. Ama rotasyon yapılırken de Ünye’deki öğretmenle, Mesudiye’deki öğretmene yer değişikliği yapılmamalı.”
“Siyasetle Gelen, Siyasetle Gider”
“Biz hür ve bağımsız sendikacılık yapıyoruz ama bazen ne anlatırsak anlatalım ne dersek diyelim, soru şuraya geliyor; ‘sizin herhangi bir partiniz var mı?’ Biz şunu diyoruz, siyasetle gelen, siyasetle gider. Hatta güzel bir atasözümüz var; ‘elini veren, kolunu kaptırır.’ diye. Biz elimizi vermedik ki kolumuzu kaptıralım. Şuana kadar herhangi bir siyasi partiye angaje olmadık. Hatta başka partilere angaje olmuş sendikalardan bıktık usandık zaten. Kimsenin siyasi görüşüne bir şey diyemeyiz ama biz yönetim ve sendika olarak siyasetin dışındayız ve biz sendika olarak hakkımızı sonuna kadar isteriz ama devlet terbiyesi içinde.”