Vali Erol, Koruyucu Aile Günü Kutlama Programına Katıldı

Ordu Valisi Muammer Erol, ‘Koruyucu Aile’ hizmet modelinin toplumda farkındalığın artırılması, koruyucu ailelerin özveri ve emeklerinin takdir edilmesi amacıyla düzenlenen “Koruyucu Aile Günü” kutlama programına katıldı.

Vali Erol, Koruyucu Aile Günü Kutlama Programına Katıldı
25 Haziran 2026 - 19:23
Ordu Kültür Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen ve Ünye Sabancı Çocuk Evleri Sitesi Müdürlüğü ile İyilik Grubu işbirliğinde düzenlenen programa, Vali Muammer Erol’un yanı sıra Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdür Vekili Gül Hatun Şanlı Özkan, koruyucu aileler ve davetliler katıldı.

Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdür Yardımcısı Eyüp Yeniyıldız programda yaptığı konuşmada, “Koruyucu Aile Günü; toplumsal farkındalığı artırmak amacıyla, Himaye-i Etfal Cemiyeti’nin kuruluş yıldönümünde Cumhurbaşkanlığımız genelgesi ile 2021 yılında resmen ilan edilmiştir. 2000’li yılların başında ülkemizde yaklaşık 500 çocuğumuz koruyucu aile hizmetinden faydalanırken, Sayın Cumhurbaşkanımızın kıymetli eşleri Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himayelerinde yürütülen ‘Gönül Elçileri Projesi’ ile bu alanda büyük bir atılım gerçekleştirilmiş ve bugün bu sayı 10 binlere ulaşmıştır. İlimiz özelinde ise Sayın Valimizin riyasetinde kıymetli destekleri ile 115 çocuğumuz koruyucu aile hizmetinden faydalanmaktadır. 99 Koruyucu ailemiz bulunmaktadır.” dedi. 

Konuşmasında koruyucu ailelere de seslenen Yeniyıldız, “Bir çocuğun hayatına dokunmakla kalmayıp, onun yarınlarını yeniden inşa eden kıymetli gönül sahiplerisiniz. İşte sizler, çocuklarımızın hayatına şahitlik eden, onların her anına anlam katan gönüldaşlarsınız. Devletimizin bizlere emanet ettiği çocuklarımızı sizlere gönül rahatlığıyla emanet edebilmenin huzurunu bizlere yaşattığınız için her birinize ayrı ayrı şükranlarımı sunuyorum.” diye konuştu.

İyilik Grubu adına söz alan Yeşim Eroğlu da konuşmasında şu görüşlere yer verdi:
“Bugün, burada sevginin, sabrın ve emeğin nelere dönüşebileceğine tanıklık ettik. Biz gönüllü iyilik grubu üyeleri çocuklarımızla geçtiğimiz altı ay boyunca düzenli olarak bir araya geldik. Birlikte çalıştık, birlikte öğrendik, birlikte güldük. Ve zaman içinde gördük ki, çocukların hayatında en büyük değişimi bazen büyük projeler değil; süreklilik gösteren ilişkiler oluşturuyor. Her buluşmada biraz daha yakınlaştık. Birbirimizi biraz daha iyi tanıdık. Birbirimize biraz daha güvendik”

Konuşmaların ardından, “Kalbinle Gör” adlı tiyatro oyununun sunumu yapıldı. Ardından, halk oyunları, halay, Zeybek, Ege dansı sirtaki ile iyilik grubu korosu tarafından seslendirilen şarkılar davetliler tarafından ilgiyle izlendi.

Program, iyilik gurubu üyelerine verdikleri katkılardan dolayı Vali Muammer Erol tarafından teşekkür belgesi verilmesi ve fotoğraf çekimi ile sona erdi.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum